האם מכשירי האייפון חסינים מפני וירוסים ?

האם מכשירי iOS חסינים מוירוסים? אנו מסבירים מדוע תוכנות זדוניות של iOS הן משהו נדיר

האם האייפון שלי יכול לקבל וירוס? זו שאלה שרבים מהקוראים של Macworld בבריטניה מוצאים עצמם שואלים בשלב זה או אחר. החדשות הטובות הן שאייפונים מוצגים ככאלה שמערכת האבטחה שלהם היא מהטובות בעולם, בכל פעם שמעריצי אנדרואיד ואייפון מתווכחים איזה מכשיר הוא יותר טוב, תמיד משתמשי האייפון יתגאו בזה שהאייפון הוא מכשיר ״ללא וירוסים״.

זה לא אומר שאנדרואיד אינה בטוחה – מערך האבטחה של האנדרואיד השתפר משמעותית במהלך השנים האחרונות – אבל אופי הקוד הפתוח של הפלטפורמה פותח את עצמו בפני האקרים ונגיפים פוטנציאליים.

כאשר משתמשי אייפון שואלים אותנו אם המכשיר שלהם נדבק בווירוס, אנו בדרך כלל מסבירים שזה לא סביר. יש הסברים מתקבלים על הדעת להתנהגות לא הגיוניות של המכשיר: יתכן או למשל, האייפון מציג הודעה על וירוס באפליקציה ואז ההודעה מפנה אותך לעמוד אינטרנט שגורם לך להוריד אפליקציה לניקוי הירוס.רוב ההודעות האלה הן שקריות, עם זאת, תוכנה זדונית כזו או אחרת אכן קיימת עבור iOS, למרות שהיא נותרה נדירה ביותר.

מבחינה טכנית וירוס הוא פיסת קוד המכניסה את עצמה לתוכנית אחרת על המכשיר שלכם, ואילו תולעת/טורייאן היא תוכנית עצמאית; שניהם משתלטים על האייפון שלנו, בדרך כלל על ידי חטיפת אפליקציות העברת הודעות או באמצעות הנדסה חברתית.

האם קיימים וירוס באייפון

האם קיימים וירוס באייפון

אז כמה באמת האייפון מאובטח ?

קשה לטעון כי iOS אינה פלטפורמה מאובטחת – היא בטוחה יותר מאנדרואיד, למשל הרבה יותר תוכנות זדוניות נכתבות לאנדרואיד – דוח Pulse Secure שיצא כבר בשנת 2015 שם את הנתון על 97 אחוז מכל התוכנות הזדוניות לנייד, בעוד ארה”ב. המחלקה לביטחון פנים העריכה כבר בשנת 2013 שרק 0.7 אחוז מאיומי התוכנה הזדוניים היו מכוונים ל- iOS.

בעיקרו של דבר, פלטפורמות סגורות כמו iOS נוטות לכתוב מעט מאוד תוכנות זדוניות עבורן. קל יותר לפרוץ לאנדרואיד, וסופרי תוכנות זדוניות כמעט תמיד ילכו על מכשירי האנדרואיד.

גם מכיוון שחנות האפליקיות של אפל אינה ניתנת לפריצה AppStore.

Pulse Secure התעקש כי חנות האפליקציות של אפל “תישאר אגוז קשה יותר לפיצוח מאשר מערכת האנדרואיד”.

וירוסים וטורייאנים באייפון

כמו שאמרנו, עדיין קיימות סכנות בחוץ למשתמשי אייפון.

במארס 2017, Wikileaks שיחררה את Vault 7, אוסף של מסמכים וקבצים אשר חושפים לכאורה שיטות ואסטרטגיות שהפעילה ה- CIA – כולל מגוון של נקודות תורפה בהן השתמשו כדי לפרוץ למכשירי iOS. אבל, אפל מתעקשת שרוב החורים באבטחה טופלו מאז.

בדוח האיומים על 2015, F-Secure Labs דיווח על מספר מקרים של תוכנות זדוניות שחדרו לחנות האפליקציות ‘הגן האסור״ של אפל. במקום להשתמש בהנדסה חברתית כדי לשכנע משתמשים להוריד ישירות תוכנות זדוניות, האקרים למדו למקד למפתחי האפליקציות, שמשתמשים אז ב”כלים שנפרצו כדי ליצור אפליקציות בעלות התנהגות זדונית בסתר “.

אפליקציות מרובות – מכל מקום בעולם בין 30 ל -300, ורבות מהן מחברות בעלות מוניטין – הוסרו מחנות האפליקציות בספטמבר 2015 מכיוון שהכילו את התוכנה זדונית XCodeGhost. בהמשך אותה שנה התרחשו מצבים דומים עם אפליקציות המבוססות על UnityGhost, גרסה מסוכנת של מסגרת הפיתוח של Unity ועל ה- Youmi SDK.

איך בודקים אם האייפון נגוע בוירוס?

אם אתה מפעיל גרסה ישנה יותר של iOS ואתה מודאג, יש דרך קלה לבדוק אם ה- iPhone שלך נגוע בוירוס. חבר את ה- iPhone שלך ל- Mac, פתח את אפליקציית המסוף Console app, אתר את הטלפון שלך ברשימת המכשירים ולחץ עליו. תראה מחרוזת של הודעות יומן במכשיר iOS, ולמרות שאתה לא יכול לחפש הודעות בעבר, עוקב אחריה במשך 60 שניות בערך. אם אתה רואה הודעות המכילות ביטויים כמו “uploadDevice”, “postFile success” ו- “timer timer”, רוב הסיכויים שהטלפון שלך נגוע. יאן באר פרט רשימה מלאה של וירוסים אפשריים בפירוט.

האם פרצתם את המכשיר שלכם JAILBREAK? ואם כן, התקנתם אפליקציה ממקור לא רשמי? (התקנת אפליקציות ממקור לא רשמי היא למעשה כל נקודת הפריצה.) אם כן, יתכן שיש לך תוכנה זדונית במכשיר שלך, ועליך לנסות לאתר אותה ולהסיר אותה.

עשיתם הכל ? נסו גם לנקות זיכרון מטמון של האייפון בכדי להאיץ את הביצועים שלו – כנסו למאמר הבא

האם זה היה מועיל?

כן
לא
תודה על המשוב שלך!
שתפו ב:
מאמרים נוספים מומלצים עבורך:

דיירקט פיקס 2024