איך להגן על הטלפון שלכם מהאקרים

כך תגנו על המכשיר שלכם מפני וירוסים, טוראינים ופעילות האקרים

הגנה על הטלפון מפני האקרים וירוסים טוריאנים

עבור רבים מאיתנו, הטלפונים שלנו הם העוזרים האישיים שלנו, שעוקבים אחר כל דבר, מהפרטים הכי קטנים ועד פרטי הבנק שלנו. אנו מקדישים מחשבה רבה לכל התכונות המהנות של הטלפון שלנו ועד כמה הם יכולים להפוך את חיינו לקלים יותר על ידי חיבור להכל – אבל האם הקדשת מחשבה לאחרונה עד כמה המידע שלך מאובטח? במאמר הבא נלמד אודות אבטחת המכשיר והגנה מפני פעיליות חשודות.

חשוב לדעת מה לעשות אם הטלפון שלך אבד או נגנב – במומצע בעולם נגנבים מעל 700 טלפונים בכל שעה – אבל ההגנה על המכשיר שלך מפני רוגלות היא לא פחות חשובה.

1. צור קוד גישה קשה במיוחד עבור הטלפון שלך

בראש ובראשונה חשוב לפני כל ההגנות שנסביר עליהם בהמשך. להוסיף את שכבת ההגנה הבסיסית והיא קוד גישה בין 6 ספרות. קוד זה נכון להיום אינו ניתן לפריצה או לפיצוח. כמו כן ניתן להוסיף גם זיהוי פנים. (אם הוספתם קוד גישה ושכחתם אותו – תוכלו להעזר במדריך הבא)

4 טיפים חשובים לבחירת קוד גישה מאתגר

  1. הימנעו מסיסמאות גנריות כמו: 1122, 1234 תאריך היום הולדת שלכם וכו..
  2. תמיד רצוי קוד בין 6 ספרות
  3. אל תתנו את הקוד לאיש
  4.  אל תשמשו באותה סיסמא לכל המכשירים שלכם

2. השתמש בסיסמה שונה עבור כל אחד מהחשבונות המקוונים שלך

סיסמה זהה לכל דבר הופכת אותך למטרה קלה עבור גנבים והאקרים לגנוב את המידע שלך. זה נשמע מסובך לנסות לעקוב אחר סיסמאות שונות, אבל למרבה המזל, יש אפליקציות מנהל סיסמאות שיכולות לעזור לך לעקוב אחריהן. רבים מהם יכולים גם לעזור ליצור סיסמאות חזקות עם מחוללי סיסמאות מובנים.

אל תשמור את הסיסמאות שלך באפליקציה או קובץ לא מוגנים, ואל תפרט אותן באימייל או באפליקציית Notes שלך. במקרה שתכתוב סיסמא בפתקים אז אם מישהו היה ניגש למכשיר, לכתובת הדוא”ל או למספר הטלפון שלך, פתאום היו לו את הסיסמאות שלך – והוא יכול לשנות את רובן באופן מיידי.

3. היה חכם לגבי המידע שאתה שומר בטלפון שלך

אם הטלפון שלך אי פעם נוחת בידיים הלא נכונות, יש להם הזמנה פתוחה לגשת לכל מה שאחסנת במכשיר שלך. הגן על עצמך על ידי שמירת המידע האישי ביותר שלך במקום בטוח, ולא בסמארטפון שלך. מידע כמו מספר תעודת זהות, רישיון נהיגה, כרטיס אשראי או מספר דרכון פשוט שמור אותם במקומות בטוחים יותר.

4. הימנע משימוש ב-Wi-Fi ציבורי

בתחומי הבית שלך, ה-Wi-Fi שלך מאובטח בדרך כלל. עם זאת, כאשר אתה נמצא ברשת ציבורית, כל האבטחה וההגנות מושבתים. אם אתה משתמש ברשת אלחוטית ציבורית, אתה פותח את עצמך לחטטנות מכל מי שנמצא בסביבה. אם אתה צריך להשתמש בקשר ציבורי (וכולנו מוצאים את עצמנו לעתים קרובות במצב הזה), השתמש בו בחוכמה. אל תיגש למידע רגיש כמו בנקאות מקוונת, ארנקים דיגיטליים או אפליקציות תשלום. 

אתה יכול גם לכבות את החיבור האוטומטי של Wi-Fi ו-Bluetooth® אם אינך משתמש בהם. ולבסוף, כבה את נקודת ה-Wi-Fi האישית שלך כאשר אינך משתמש בה; הגן עליו באמצעות סיסמה כשאתה.

5. אל תשתמש בתכונת ה״כניסה האוטומטית״

אנחנו יודעים שזה מפתה להפליא להשתמש בכניסה אוטומטית בגלל הנוחות שלה, אבל זו לא הבחירה החכמה ביותר עבור כל האפליקציות. זה עשוי להיות סביר להשתמש עבור משהו כמו Pinterest, אבל בכלל לא עבור אפליקציות המכילות מידע רגיש, כמו אפליקציית הבנקאות שלך.

6. שמור את החשבונות שלך נפרדים

עד כמה שזה מפתה להשתמש בחשבון הפייסבוק או הגוגל שלך כדי להיכנס לאתרים, אפליקציות ומדיה חברתית, לא היינו ממליצים על כך. קישור בין אתרים באמצעות כניסה יחידה יכול להיות הרפתקה מסוכנת. האקר יצטרך לגשת רק לחשבון אחד כדי לפרוץ את כולם. הדרך הקלה ביותר להימנע מכך היא ליצור חשבונות נפרדים או לנתק אפליקציות המקושרות יחד.

7. הורד אפליקציות ומשחקים בצורה מאובטחת

הורדת אפליקציות או משחקים מ-App Store או מחנות Google Play היא בטוחה, אך היזהר מהורדה של כל דבר שאינו מגיע מאתר מאובטח או מחנות אפליקציות מוסמכת. לאתרים מאובטחים יש בדרך כלל סמל מנעול משמאל לכתובת ה-URL בשורת הכתובת.

זה גם רעיון טוב להשתמש באימות דו-גורמי באפליקציות שלך. המכונה גם “דו-שלבי” ו”אימות”, אימות דו-שלבי מציע שכבת אבטחה נוספת בכך שהוא דורש ממך לספק שתי פיסות מידע לכניסה: הסיסמה שלך וקוד אימות שנשלח למספר הטלפון שלך או בדוא”ל. לאחד מהמכשירים המהימנים שלך. בדרך זו, גם אם מישהו גונב את הסיסמה שלך, הוא לא יכול להיכנס.

לסיכום

מכשיר הטלפון שלנו מכיל מידע רגיש במיוחד – חשוב תמיד להקפיד לשמור על המידע הזה. במאמר ציינו את הדרכים הכי נכונות לשמור בצורה מופלאה על המידע הרגיש. אם בכל זאת יש לכם שאלות אתם מוזמנים תמיד לשלוח לנו הודעה.

האם זה היה מועיל?

כן
לא
תודה על המשוב שלך!
שתפו ב:
מאמרים נוספים מומלצים עבורך:

דיירקט פיקס 2024