אייפון או אנדרואיד גלקסי – מהו המכשיר המומלץ ביותר עבורך

כמה עובדות שצריך לקחת בחשבון לפני שבוחרים את המכשיר המומלץ ביותר בשבילך

אייפון או גלקסי

כאשר קונים את הסמארטפון הטוב ביותר, הבחירה הראשונה יכולה להיות הקשה ביותר: אייפון מול אנדרואיד. סקרנו את ההבדלים ביניהם כדי לעזור לך לעשות את הבחירה הטובה ביותר עבור הצרכים שלך.

כמה דברים כללים שכדאי לדעת

iPhone Android
מערכת סגורה של חומרה ותוכנה.
קל להוריד אפליקציות ממקורות רשמיים ולא רשמיים כאחד.
יצרן: אפל. עוזר מובנה: Siri.
יצרנים: גוגל, סמסונג, מיקרוסופט, גרמין ואחרים.
תואם גם ל-Google Assistant, Amazon Alexa ו-Samsung Bixby.
עוזר מובנה: Google Assistant
פחות גרסאות זמינות בכל פעם.
תואם גם לאמזון אלקסה וסמסונג ביקסבי.
תכונות מוגבלות למה שאפל מיישמת.
זמין עם מגוון תכונות ומחירים.

ההחלטה הראשונה שלך כשאתה מחליט לרכוש את הטלפון החכם הראשון שלך היא איזה מהם אתה הולך לקנות; שתיים מהאפשרויות העיקריות הן אייפון ואנדרואיד. שניהם מציעים הרבה תכונות נהדרות, אבל מכשירי אייפון וטלפונים מסוג אנדרואיד הם שונים מאוד.

חומרה: לאנדרואיד יש יותר אפשרויות

החומרה היא המקום הראשון שבו ההבדלים בין האייפון לאנדרואיד מתבררים.

רק אפל מייצרת מכשירי אייפון, ולכן יש לה שליטה עיקרית על האופן שבו התוכנה והחומרה עובדים יחד. מצד שני, גוגל מציעה תוכנת אנדרואיד ליצרניות טלפונים רבות, כולל סמסונג, HTC ומוטורולה. בגלל זה, טלפונים אנדרואיד משתנים בגודל, משקל, תכונות ואיכות.

טלפונים אנדרואיד במחיר פרימיום טובים בערך כמו האייפון, אבל מכשיר אנדרואיד זול יותר עם פחות תכונות עשוי להיות כל מה שאתה צריך.

אם אתה קונה אייפון, אתה צריך לבחור דגם. מכיוון שחברות רבות מייצרות מכשירי אנדרואיד, עליך לבחור גם מותג וגם דגם. חלקם עשויים להעדיף את הבחירה שמציעה אנדרואיד, אבל אחרים מעריכים את הפשטות והאיכות הגבוהה יותר של אפל.

מערכות הפעלה: לשתיהן יש יתרונות

iPhone Android
מריץ את iOS - מערכת ההפעלה של אפל
פועל על אנדרואיד, כאשר חלק מהיצרנים משתמשים בגרסה מעט שונה.
גרסאות חדשות יוצאות מדי שנה.
אנדרואיד עשוי לעדכן פחות באופן קבוע.

מכשירי אנדרואיד פועלים על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל, בעוד שמכשירי אייפון משתמשים ב-iOS של אפל. באופן כללי, הם פועלים אותו הדבר: יהיה לך מסך בית עם האפליקציות הפופולריות ביותר שלך, כולל משחקים, כלי עזר, אפליקציית טלפון לביצוע שיחות, אפליקציית מצלמה לתמונות ואחת לשליחת הודעות טקסט. הם גם משתמשים בממשקי מגע.

אפל משחררת גרסה חדשה של iOS בערך בכל סתיו עם עדכונים נוספים שיגיעו במהלך השנה. בימים הראשונים של אנדרואיד, העדכונים היו פחות תכופים וקבועים (אנדרואיד 2.0 יצא ב-2009, בעוד שגם 3 וגם 4 יצאו ב-2011). אולם לאחרונה, אנדרואיד נפלה יותר למחזור עדכונים שנתי. חלק מיצרניות מכשירי אנדרואיד, כמו סמסונג, משתמשות בגרסה שונה במקצת של מערכת ההפעלה.

חלק מיצרני אנדרואיד איטיים לעדכן את הטלפונים שלהם לגרסה העדכנית ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד, ולפעמים לא מעדכנים את הטלפונים שלהם בכלל. בעוד שטלפונים ישנים יותר יאבדו בסופו של דבר תמיכה במערכת ההפעלה העדכנית ביותר, התמיכה של אפל בטלפונים ישנים יכולה להיות טובה יותר מזו של אנדרואיד, במיוחד מכיוון שהפלטפורמה פתוחה ליצרנים אחרים.

אפליקציות: לאנדרואיד יש אפשרויות נוספות

חנות האפליקציות של אפל מציעה פחות אפליקציות מ-Google Play, אבל הבחירה היא לא הגורם המכריע ביותר.

אפל מקפידה על אילו אפליקציות היא מאפשרת, בעוד שהסטנדרטים של גוגל לאנדרואיד רופפים יותר. השליטה ההדוקה יותר של אפל היא חלק מהסיבה שלחנות האפליקציות שלה יש פחות הצעות משל גוגל, אבל זה גם אומר שיש באפל פחות סיכוי להוריד תוכנות זדוניות.

היתרון הנוסף של חלון הראווה המרוכז של אפל הוא שהחברה בטוחה שהכל שם תואם למכשירים הזמינים. השילוב של מספר יצרנים של טלפונים אנדרואיד ופחות הקרנה בחנות Google Play פירושו שאתה לא בטוח שאפליקציה שאתה רוצה תעבוד עם הטלפון הספציפי שלך.

מלבד זאת, המבחר הגבוה יותר והיכולת להוריד אפליקציות אנדרואיד מחוץ לחנות Google Play הרשמית עשויה למשוך חלק מהמשתמשים.

מחיר: מכשירי אייפון בדרך כלל יקרים יותר; לאנדרואידים יש טווח מחירים רחב יותר

אפל מיקמה את האייפון כמכשיר פרימיום, והמחיר משקף זאת. אתה לא הולך למצוא אחד חדש בפחות מ-2000₪ . בינתיים, טלפונים תואמי אנדרואיד זמינים במגוון עצום של מחירים, מ-500₪ ומעלה.

אמנם אפשר להשיג טלפון אנדרואיד בזול יותר, אבל אתה עשוי לקבל בהתאם למה שאתה משלם. מכשירי סמסונג מתקדמים יכולים לעלות הרבה או אפילו יותר מאייפון אם אתה רוצה סמסונג גלקסי או גוגל פיקסל. בקצה זה של הטווח, יש הבדל קטן באיכות בין אנדרואיד לאייפון. עם זאת, אם אינך זקוק למצלמת באיכות גבוהה או לתכונות אחרות, אנדרואיד זול יותר עשוי להתאים עבורך.

אבטחה: אפל טובים יותר - אבל הרבה יותר

אם אכפת לך מאבטחת הטלפון החכם שלך, אייפון מאובטח יותר מאנדרואיד. הסיבות לכך נובעות ממגוון גורמים, אך הנה כמה מהחשובות ביותר:

  • אפל תומכת בהצפנה מקצה לקצה באפליקציות שלה. “מקצה לקצה” פירושו שהודעת טקסט, למשל, מקושקשת בכל דרכה בין המכשיר השולח לנמען. אנדרואיד, בדרך כלל, מצפינה “במעבר”, מה שאומר שהמידע מאובטח בזמן שהוא נע אבל עלול להיות פגיע ב”עצירות”, כמו דרך שרתי גוגל.
  • אפל שולטת בהורדות. אחת הדרכים הנפוצות ביותר להתפשר על אבטחה דיגיטלית היא הורדת תוכנה זדונית – תוכנה שנועדה לגנוב מידע או להשפיע על אופן פעולתו של מכשיר. אפל פועלת למניעת הופעת תוכנות זדוניות ב-App Store שלה, וזה המקום היחיד שבו ניתן להשיג אפליקציות לאייפון. בדרך זו, הפתיחות והגמישות של אנדרואיד יכולים להפוך אותו להיות פרוץ.

עם זאת, חשוב לציין שאייפון אינו חסין בפני איומי אבטחה; זה פשוט פחות סביר להיות יעד מאשר טלפונים מבוססי אנדרואיד.

אם אתם מעוניינים במדריך לשמירה על התוכן שמוצג לילדים שלכם באמצעות זמן מסך או family link היכנס לקישור הבא

עוזר אינטליגנטי: Google Assistant מנצח את סירי

הגבול הבא של פונקציונליות הסמארטפונים יונע על ידי בינה מלאכותית וממשקי קול. לאנדרואיד יש הובלה ברורה כאן.

Google Assistant, העוזר האינטליגנטי הבולט ביותר באנדרואיד, חזק מאוד. הוא משתמש בכל מה ש-Google יודעת עליך ועל העולם כדי להקל על החיים. לדוגמה, אם יומן Google שלך יודע שאתה פוגש מישהו ב-5:30 ושהתנועה איומה, Assistant יכולה להודיע לך לצאת מוקדם.

Siri היא התשובה של אפל ל-Google Assistant לבינה מלאכותית. זה משתפר עם כל מהדורת iOS חדשה. עם זאת, הוא עדיין מוגבל למשימות פשוטות יחסית ואינו מציע את החכמות המתקדמות של Google Assistant. משתמשי אייפון שלא אוהבים את Siri יכולים גם להשתמש ב-Google Assistant, עם זאת, בעוד שבעלי אנדרואיד לא יכולים לגשת ל-Siri ללא מוצר של אפל.

מערכת אקו סיסטם: אפל סגורה אך חזקה

אנשים רבים משתמשים בטאבלט, במחשב או במכשיר בנוסף לסמארטפון שלהם. עבורם, אפל מציעה חוויה משולבת טובה יותר. מכיוון שאפל מייצרת מחשבים, טאבלטים, שעונים ואייפון, היא מציעה תכונות שאנדרואיד אולי לא.

לדוגמה, אתה יכול להשתמש באייפון כשלט עבור Apple TV שלך. או שאתה יכול לבטל את נעילת האייפון או ה-MacBook שלך עם Apple Watch. AirDrop מאפשר לך להעביר קבצים וקישורים באופן מיידי בין אייפון, מק או אייפד מבלי ליצור אימייל. תכונות המשכיות אחרות מאפשרות לך להתחיל סרטון YouTube ב-Apple TV ולהמשיך בו מהיכן שהפסקת באייפון. AirPlay יכול לאפשר לך לשתף את מסך ה-Mac שלך עם Apple TV או להשתמש ב-iPad כצג שני.

השירותים של גוגל כמו Gmail, מפות, Google Now וכו’, פועלים בכל מכשירי האנדרואיד. אבל אלא אם השעון, הטאבלט, הטלפון והמחשב שלך מיוצרים כולם על ידי אותה חברה – ואין יותר מדי חברות מלבד סמסונג שמייצרות מוצרים בכל הקטגוריות האלה – לאנדרואיד אין חוויה אחידה בין מכשירים.

לסיכום

גם אייפון וגם אנדרואיד מספקים פתרונות לאנשים עם צרכים שונים. אם כבר בבעלותך מוצרי Apple כמו Mac, iPad או Apple TV, רכישת אייפון היא בחירה קלה. אם הגמישות או האפליקציות חשובות, לכו על אנדרואיד. קטגוריות שונות חשובות יותר עבור אנשים מסוימים. חלק מהאנשים יעריכו את בחירת החומרה יותר, בעוד שלאחרים יהיה אכפת יותר מחיי הסוללה או המשחקים הניידים. שתי הפלטפורמות מציעות אפשרויות טובות עבור אנשים שונים. תצטרך להחליט אילו גורמים הכי חשובים לך ולבחור את הטלפון המתאים ביותר לצרכים שלך.

האם זה היה מועיל?

כן
לא
תודה על המשוב שלך!
שתפו ב:
מאמרים נוספים מומלצים עבורך:

דיירקט פיקס 2024